Thursday, December 18, 2008

tSuMawi


Minggu ni rata2 org bercerita pasal Mawi yg akan berkahwin ujung minggu ni. Dari radio ; ERA dah tentula promo lebih2,pasal diorg ASTRO punya, ni yg Media Prima pun sama..macam2 gaya..aku sampai dah naik muak la dengar. Kat siaran TV berbayar yg aku langgan pun macam tu,sume crita mesti ader kena mengena dangan si penyanyi sorang ni..hishhhh. Udah la aku bayar tiap2 bulan,kalo asek cita dia je, baik aku terminate je siaran TV berbayar aku tuh.

Bukan la aku anti sangat dengan dia ni. Kalo ikutkan aku adalah antara jutaan penonton AF 3, masa Mawi jadi salah sorang participantnya. Tapi aku tak la AF Undi dia (sebab aku cuma undi Zahid d orange yang skang pun dah suam2 kuku je). Masa tu tumpang seronok je la..ye la org kampung yg selalu lupa lirik nih & menyanyi ikut Qasidah dia je boleh menang besar. Gelombang Tsumawi pun muncul, tak surut2 macam gelombang tsunami. Opis aku pun bergegar dengan pengikut2 Mawi, bleh ader forum la..sape yang tak sokong mesti makan hati punya dengan supporters mamat sorang nih..tapi lama kelamaan gelombang dah mula surut dengan cerita2 yg 'mengusik' penyanyi lelaki popular ni..aku pun dah terkena tempias tu, lagi2 dengan kisah ex-tunang dia tu sampai menyanyi merayu2..memang tak boleh blah!!

Bila timbul cerita ASTRO taja majlis perkahwinan Mawi, macam2 reaksi rakyat M'sia. Heheh..Mawi tu dah bagi untung berjuta2 kat ASTRO so tak mustahil ASTRO nak taja majlis dia..itu pun kira sikit je jumlahnya. Skarang pun ASTRO still kutip untung lagi..SMS ucapan la..dengar suara la..pusing2 balik diorang masih dapat untung lah!! Marketing strategy weh!! Otak mesti geliga..heh!! Apa-apa pun tahniah la pada pasangan ni..dalam cerita2 yang kureng menarik pasal perkahwinan artis lain..maybe nanti wartawan bleh gelar pasangan ni wedding of the year..

No comments:

Post a Comment