Monday, December 15, 2008

1st entry..

Selama ni aku asek jd pembaca setia blog hubby aku,so arini i'm trying to create my own blog..hehe..didn't mean to challenge him coz i know my writing is not superb as him..but this is inspired by him..heheh!!

pagi tadi on the way to office dgrla HOTFM..ni la radio pilihan aku skang nih sbb channel lain tu seems like 'hilang arah tujuan' je..topik pg ni mmg best la.."becinta bagai nak rak tapi kawen dgn org lain" aku ketawa sndri bila dgr caller crita pasal diorg punya pengalaman..aku rasa this is common topic..sume org mrasa bercinta:cuma the way it is je different..ni nk bukak citer lama la ni..hehe..zaman skolah cinta aku cinta monyet,nak SPM aku dpt sorg boipren gak tp dh lain2 cabang lps dpt result so memang putus camtu je la..tak de black n white..masa matriks sampai U aku free dari C.I.N.T.A. Dari 1st sampai 3rd year hidup aku penuh dengan kawan2,jalan-jalan ke Alor Star,makan2 di Kuala Perlis,window shopping di Bukit Kayu Hitam,Padang Besar..even sampai ke Pesta Penang, Padang Kota..hmm best!Cakap je kat mana tempat kat Utara ni insyaallah la aku bleh guide..(time tu la..skang nih tak dapat la..dh bertaun x jejak sana..tapi kalo Kuala Perlis tu ingat lagi!!)

Masuk final year, kantoi gak..nak kata cinta tu entah la..declare couple?seingat aku tak jugak kot..cuma 'sendiri2 paham' la kot..memang time tu 200% komitmen la..tapi at last tak ke mana jugak..honestly aku frust tertonggeng + suffer lebih kurang setaun. Masa tu buat praktikum, then menganggur pulak kat umah. Every time dapat email or baca email lama dari dia mesti aku nangis..syahdu giler. Lama aku camtu,bila dapat keje aku buka diari baru.."it's alright,it's ok". Paling sadis masa hari konvo aku dia tunjuk gefren baru dengan bangganya..heh! Tak apelah..tak ader jodoh..mami aku cakap..aku pasrah.

Hmm..pastu aku jumpa hubby aku,bercinta tak sampai setaun, pastu bertunang. So aku dah simpan sume cerita cinta lama dalam bakul sampah. Mudah2an inilah suamiku dunia sampai akhirat...AMIN!! Sebab tu aku tergelak masa dengar radio pagi tadi..rupanya aku pun salah sorang yang terkena!!

No comments:

Post a Comment